kirjutan vahelduseks mõned märksõnad lastest, 6,6-aastaselt:
- on omandanud vee peal püsimise oskuse. tahtejõuga, ma ütleks :D Karita on osavam või pigem kardab vähem, Karina läheb krampi, soov õega samatubli olla, hoiab ta nina vee peal :P suvel meres mulle nagu tundus, et ujuvad, aga lained ja liikuv vesi muutis asja keeruliseks. käisime eile just Estonia Termides mõnulemas, sellepärast on teema aktiivne. me ei satu regulaarselt ega ka eriti tihti vette, kahjuks. aga seal on ikka mõnus - keegi ei karju/jookse/hüppa. minu lapsed on sellised suht rahulikud vees. aga jah, basseinipikkus juba ujuti ära! vahepeal toetati minule korraks (et käsi puhata) ja kohe sebisid edasi.
- loevad mõnuga õhtuti raamatut. eelneva aasta jooksul on olnud nii, et iga õhtu valitakse riiulist raamat ja veeritakse sealt midagi. nüüd on võetud raamatukogust mõned huvipakkuvad teosed ja need konkreetselt LOETAKSE kaanest kaaneni läbi. minu üllatuseks ei ole sugugi tegemist raamatutega, milles on miljon pilti ja igal lehel 2 rida, ikka palju on juttu juba. ma olen väga uhke. seda on huvitav jälgida, kuidas seosed tekivad ja veerimisest saab ladusam lugemine. nii äge, kui nagu lambipirn lööb peas lapsel põlema ja ta haarab silmadega tervet sõna korraga. oma lapsepõlvest mäletan seda siltide lugemise faasi, nüüd oma lapsed teevad samamoodi - kõik poed ja tänavanimed loetakse üles. vahel ma täiesti imestan, kuidas pikka ja keeruline sõna nii kiiresti kokku tuleb. või et siis veerivad mingit lohisevat võõrsõna, selle veerimise ajal läheb mul endal juba sassi, mis sõna see on, aga siis ütleb jummala soravalt sõna ära :D loodan, et düsgraafe neist ei tule! kirjutamine on ka ok, aga galligraafiast me rääkida küll ei saa... ma ei nori ka, küll koolis õpetatakse ilusaid tähti maalima.
- Karina joonistab palju ja järjest ilusamini. kopeerib endale pilte ka vahel ja siis laseb fantaasial sinna juurde lennata. Karital seda soont eriti pole, aga ta on hakanud õde "ära kasutama" selliselt, et laseb endale pildi kopeerida ja siis Karina peab ütlema, milliseid värve kasutada või siis nii, et istub Karinal kõrval ja jagab talle õpetussõnu, milliseks printsessi juuksed/kleit/kingad olema peaksid. otseloomulikult on enamuse piltide peal printsessid ja loss :)
- nukkudega ei mängita, no pole seda soont neil kunagi olnud. peenet näputööd on hakatud viimasel ajal tegema. pean ikka heegeldamise neile selgeks õpetama ;)
- lasteaias on minu lapsed + veel üks tüdruk nagu kolm sheerleaderit, kes tantse välja mõtlevad ja neid iseenda lõõritatud laulude taustal esitavad. teised peavad rivis seisma ja järgi tegema :D õpetajad olid sillas, kui ühele My Little Pony Equestria Girls loole koreo oli tehtud ja ette kantud sai. kus ja millal nad seda täpselt õppisid, ei teadnudki keegi peale nende endi.