esmaspäev, 15. detsember 2008

pühade ettevalmistus

hakkasin siin mõtlema, et kui juba vanemad traditsiooniliselt sai meile jõuluõhtusöömaajale kutsutud, siis peaks neile ju miskit head-paremat lauale andma ka. mõte läks tööle, tulemuseks on midagi sellist:
  • kapsa-juustu-jogurti toorsalat seedeelundkonna meelitamiseks millegi raskema tulekuks
  • jänesepraad veinikastmes
  • ahjusink ploomide ja aprikoosidega
  • kartulid (eksole, ilma nagu hästi ei saa)
  • ahjukapsas (mille loodetavasti teeb üks emadest, kuna neil tuleb see lihtsalt paremini välja ja mina pole suurem asi kapsa maitsestaja/sööja ka praegu mõjuvatel põhjustel)
  • mingid suupisted, millele veel mõelnud pole, aga peaks
  • jäätis ja kook

kõik muu tundub suht selge ja loogiline, sest ikka on üht-teist ka varem väljamõeldud lauale panemiseks, aga vat see jänes. oh! kust ma pidin teadma, et see kuramuse küülik veinis marineeruda tahab 2-3 päeva, et ta mõnus pehme jääks? pole ju varem selliste elukatega katsetanud... igatakes täitsa jama kohe, sest mu jänes pidi kohale hüppama 23.-daks.

hoian teid igatahes kursis, aga mõtted on ju head, eks ;)

2 kommentaari:

vampodrama ütles ...

... ma saan aru, et teie peres on jõulud täiesti mõeldavad ilma sealihata? täielik müstika...

(sink ei ole sealiha. olen sel teemal lugematuid vaidlusi pidanud.)

cristal ütles ...

aga mul on see eelis, et ise kutsun-ise kokkan. kui külalised end ise kutsuksid ja süüa teekisd minu köögis(tugev vihje teatud perekonnale), siis vast oleks menüü valimise õigus nende poolel, aga praegu ei ole :)
ja need pühad on ju nii pikad, ikka käiakse külas ja aetakse head-paremat keresse. küllap seda sigaliha ka kuskilt saab.